Kontakta oss

 

Eklundshof Fastigheter

Eklundshovsvägen 7D, 752 37 Uppsala


E-post: info@eklundshoffastigheter.se
Telefon: 018-50 81 20


Extended Stay/Lägenhetshotell

För information, visning och bokning kontakta oss på

E-post: info@eklundshoffastigheter.se
Telefon: 018-470 33 33


hitta hit

Du tar dig enkelt till Eklundshovsområdet med kollektivtrafik. Busshållsplats: Polacksbacken. För tidtabell och linjekarta se: ul.se

parkering

På Eklundshovsområdet gäller parkeringsförbud förutom på anvisade platser.

Numrerade parkeringar är uthyrda. Kontakta oss om du är intresserad av att hyra en parkering.

Är du gäst till en boende eller verksamhet finns gästparkering längs med Eklundshovsvägen max 3 timmar. Behöver du parkering längre än så kan du kontakta vårt kontor för att få ett parkeringstillstånd.


Serviceanmälan

Görs till Eklundshof fastigheter genom att maila till info@eklundshoffastigheter.se alternativt ring 018-50 81 20


akuta ärenden

Under kontorstid ringer ni Eklundshof fastigheter 018-50 81 20 och anmäler ärendet. 

Övrig tid ringer ni:

Fastighetsjouren 018-470 33 25. Ärenden som inte är akuta och upplåsning av dörrar debiteras hyresgästen.

Vid pågående brott, brand eller liknande

Ring SOS Alarm: 112


behandling av personuppgifter enligt gdpr

Information om behandling av personuppgifter

Vi behandlar personuppgifter när du söker bostad, när du sedan blir kund hos oss och även en tid efter din tid som kund hos oss har upphört. Din integritet är viktig för oss och vi vill därför att du läser vidare för att få veta mer.

En personuppgift är all slags information som kan kopplas till dig som person, till exempel namn, adress, kontaktuppgifter som telefonnummer och e-postadresser.

Personuppgiftsansvarig

Bostadsföretaget Eklundshof fastigheter AB (org. nr. 556533-0296) och dess dotterbolag Hörnan Hotellfastigheter AB (556076-5553) är personuppgiftsansvarig för behandling av dina personuppgifter som vi gör själva eller annat företag gör på vårt uppdrag.

När du kontaktar oss med önskemål om en bostad eller lokal

Under den tid du är aktuell för en bostad samlar vi in och behandlar dina personuppgifter för att administrera din intresseanmälan. Det gör vi för att vi har ett berättigat intresse av att behandla dina personuppgifter. Uppgifterna ligger kvar så länge du är aktuell för en bostad/lokal. Om du inte önskar vara aktuell för en bostad/lokal kan du begära att vi rensar bort och raderar dina personuppgifter.

När du erbjuds en bostad hos oss

När du blir erbjuden en bostad hos oss behöver vi behandla fler uppgifter om dig. Beroende på vilken sorts bostad/lokal du erbjuds kan vi t.ex. behöva uppgifter om din ekonomi, om din anställning och hur du skött tidigare boenden och hyresinbetalningar. Det innebär att vi också kan behöva göra en kreditupplysning, hämta uppgifter från inkassobolag och Kronofogdemyndigheten och behandla anställningsintyg, andra intyg och uppgifter från referenspersoner som du lämnar till oss.

Om du har en förvaltare eller god man behöver vi behandla de uppgifterna.

Om du erbjuds en studentbostad kommer vi att behandla antagningsbesked och kårmedlemskap eller andra intyg som styrker att du kommer att studera under hyrestiden.

Vi sparar dina uppgifter så länge de är relevanta och aktuella. Kreditupplysning, uppgifter från inkassobolag och myndigheter som vi samlat in för att godkänna dig som hyresgäst sparar vi inte. Om du blir nekad en lägenhet hos oss på grund av att vi inte kan godta dig som hyresgäst kommer vi dock att bevara dina personuppgifter i tre månader efter avslagsbeslutet.

Under hyresförhållandet

När du blir kund hos oss och får ett hyresavtal/bokningsbekräftelse behandlar vi dina personuppgifter för att kunna fullgöra och administrera våra skyldigheter som hyresvärd och avtalspart. Under hyresförhållandet behandlar vi t.ex. dina personuppgifter när vi skickar ut hyresavier och hanterar dina betalningar, när vi inhämtar uppgifter om förbrukning av el, värme och vatten och när vi skickar information till dig som du behöver.

Vi kan också behöva uppdatera dina personuppgifter mot offentliga register för att säkerställa att de är korrekta.

Om du bor i en studentbostad kommer vi t.ex. att kontrollera att du studerar. Om du har skyddade personuppgifter kommer vi att hantera dina uppgifter enligt våra rutiner för sådana.

Vi behandlar också dina personuppgifter för att kunna tillhandahålla våra tjänster och service till dig samt för att marknadsföra oss och våra tjänster. Denna behandling är nödvändig för vårt berättigade intresse att utveckla, förbättra och sälja produkter och tjänster och behålla en god kundkontakt med dig. Dina personuppgifter kommer också att behandlas så att andra företag kan marknadsföra sina produkter som du kan ha nytta av i samband med hyresförhållandet. Sådan marknadsföring kan avse bredbandsbolag, försäkringsbolag eller elbolag.

Vi behandlar också dina personuppgifter när det är nödvändigt för att tillvarata ett rättsligt anspråk. Det kan vi behöva göra om det t.ex. förekommer störningar i boendet, sena eller uteblivna hyresbetalningar eller skador i lägenheten. Vi kan också behöva lämna ut dina personuppgifter till socialnämnden eller andra berörda myndigheter.

Vi kan komma att anlita personuppgiftsbiträde för behandling av dina personuppgifter. Det kan t.ex. gälla en entreprenör som ska reparera något i din lägenhet/lokal, ett företag som tillhandahåller bredband eller el, ett inkassoföretag eller ett företag som sköter vårt IT-system.

Vi lämnar också ut dina personuppgifter när det följer av lag eller myndighetsbeslut. Om uppgifterna överförs till ett land utanför EU, säkerställer vi att sådan överföring är laglig.

Vi sparar dina personuppgifter under den tid de är relevanta. Ett borgensåtagande, beslut om förvaltare eller god man raderar vi två år efter åtagandets eller beslutet har upphört att gälla.

När hyresförhållandet är slut

Vi kommer att gallra och rensa personuppgifter om dig när du flyttat från din lägenhet men vissa uppgifter måste vi spara i minst två år därefter som t.ex. hyresavtalet, beslut från socialnämnd och studieintyg. Uppgifter om dig som finns i vårt bokföringsmaterial, t.ex. betalningar kommer vi att spara i sju år inklusive innevarande år.

Dina rättigheter

Om du inte vill att dina personuppgifter ska behandlas för marknadsföringsändamål kan du när som helst meddela oss detta.

Du har rätt att få information om vilka personuppgifter vi hanterar om dig, ett registerutdrag. Du har också rätt att få felaktiga uppgifter rättade. Du har också rätt att kräva att vi begränsar vår behandling av dina personuppgifter om du t.ex. ansera att de inte är korrekta. Du har rätt att få dina personuppgifter överförda till ett annat företag (dataportabilitet).

Du har också rätt att klaga på hur vi behandlar dina personuppgifter till oss och till tillsynsmyndigheten, Datainspektionen. Det kan du göra om du tycker att vi inte behandlar dina personuppgifter i enlighet med Dataskyddsförordningen.


Fakta om bolaget:

Eklundshof fastigheter AB
Bolaget har sitt säte i Uppsala, org. nr. 556533-0296


Följ oss på: